Välkommen till Edursdotter
Filters
Sök

Kundservice

LEVERANSTID

Normal leveranstid från EDURSDOTTER är c:a 3 arbetsdagar. Våra originaltröjor i filtad ull syr vi ofta på beställning och leveranstiden kan då bli upp till 3 veckor.

LEVERANSSÄTT

Mindre beställningar t.ex. muddar, mössa eller en halsduk skickar vi med posten. Tröjor och flera produkter som tillsammans väger över 500 gr. skickas med DHL. Du får då en sms-avisering till din mobil och hämtar ditt paket på närmaste DHL Service point utlämningsställe. Till utlandet skickar vi varubrev med posten. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är skadad skall du omedelbart anmäla det till fraktföretaget.

FRAKTKOSTNAD

Inom Sverige ordervärde upp till 500:- 28:- Utrikes 28:- Ordervärde upp till 1300:- 42:- Utrikes 90:- Ordevärde över 1300:- 70:- Utrikes 170:-

KORTBETALNING

Vi accepterar för närvarande Visa och Mastercard. När du betalar med kort hanteras betalningen av DIBS för att garantera säker betalning. EDURSDOTTER sparar aldrig några uppgifter gällande ditt kort. All information skickas krypterad via säkrade servrar. Betalväxeln som all kortbetalning går genom uppfyller kraven för PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard).

DIREKTBETALNING

När du väljer betalsätt DIREKTALNING skall ordersumman betalas in på vårt bankgiro 5714-3455 Christina Edursdotter AB. Vänligen ange ditt namn och ordernummer. Din order skickas så snart pengarna finns på vårt konto. Efter det att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via e-post om hur du går tillväga. Räkna med någon dags längre leveranstid om du väljer direktbetalning.

EJ UTHÄMTAT PAKET

Observera att paketet endast ligger i 14 dagar hos ditt lokala DHL Service point varefter det returneras till oss. Hämtar du inte ut ditt paket måste vi tyvärr debitera dig 300:- för vårt arbete med hantering av varorna.

ÖPPET KÖP OCH BYTE

Du har full rätt att byta till annan vara, storlek eller helt ångra ditt köp inom 14 dagar. Du får då själv stå för returfrakten eller lämna in din vara i någon av våra egna butiker i Stockholm eller Kinna. Varan skall naturligtvis vara helt oanvänd. Öppet köp eller bytesrätt GÄLLER INTE om du beställt någon förändring utifrån våra standardmodeller. Innan du skickar en retur vänligen skicka oss först ett mejl med ditt ordernummer.

REKLAMATION

Skulle du mot förmodan få en defekt eller fellevererad vara, kontakta oss via mejl på christina[at]edursdotter.se med orsak till reklamationen samt ditt ordernummer snarast möjligt efter leverans.

Övriga frågor är du välkommen att mejla till vår kundtjänst